Samolot Piper został skonstruowany w latach 30. XX wieku w USA jako maszyna turystyczna i szkoleniowa dla pilotów. Z czasem zaczęto produkcję modeli przystosowanych dla wojksa, głownie do działań obserwacyjnych. Po II wojnie światowej do polski trafiło wiele egzemplarzy z amerykańskiego demobilu. Samolot, który będziemy mogli zobaczyć w Rybniku podczas Dni Aeroklubu, został przekazany po zakupie z Niemiec z Amerykańskiej Strefy Okupacyjnej z Gőpingen, do składnicy w Jezierzycach Słupskich wraz z silnikiem Continental A65 nr fabryczny 42-161185 i śmigłem typu Sensenich W72C42D nr fabryczny 5602 w dniu 09.06.1947 roku. Jego właściwości lotne – mały rozbieg i krótki dobieg sprawia że samolot może startować i lądować na niewielkich lądowiskach polowych.
Za sterami Piper Cub zobaczymy Antoniego Nowaka, który prowadzi firmę serwisującą sprzęt lotniczy. Na jej stronie internetowej znajdziecie pełną historię samolotu, który zaprezentuje się w Rybniku.

fot. Piotr Gryzowski

fot. nowakservice.pl